Stressz és koleszterin

 2013.03.07. 16:05

csipkebogyó_stresszkoleszterin_web.jpg

Nyáron voltam életmódtáborban, ahol sok érdekes szakirodalommal ismerkedtünk meg, többek között kezembe került, a „Betegség, mint szimbólum”. Én is megvettem ezt a könyvet, mely lexikonszerűen, abc sorrendben ismerteti a betegségeket a következők szerint:

  • testi szint
  • tüneti szint
  • feldolgozás
  • feloldás
  • ősprincípium

Mikor kitöltöttem a szűrés kapcsán a stressz kérdőívet és kiderült a magas koleszterinszintem, gondoltam megnézem a könyvben, vajon mit írnak erről?

Magas koleszterinszint címszóval kerestem.

A szöveg így kezdődik: …. az alapprobléma a magas stressz-szint, amely vérnyomás ingadozáson keresztül az erek belső falának károsodásához vezet

A „Magas vérnyomás”-ról pedig ezt írja:

vérnyomás=energia; véráram-ellenállás

Állandó nyomás alatt állni, állandó konfliktusban élni anélkül, hogy megoldást találnánk a problémákra, nem szembenézni a konfliktusokkal, állandó „vizsgadrukk” és „ugrásra készség”, feszült alaphelyzet és belső nyugtalanság. Meg nem oldott hatalmi konfliktusok, külső aktivitásba menekülés, hárítás, testi önuralom, testi funkciók aktivitásának blokkja…, stb.

Ezek után világossá válik, hogy egyre fiatalabbaknál jelentkezik a magas vérnyomás, az aszexualitás, meddőség, ami mögött ott a stressz, a rohanó világ, a teljesítmény kényszer………….

Márciusban a stresszről tartunk workshopot, ott a helyem, ott a helyünk!

Címkék: Címkék

A bejegyzés trackback címe:

https://selfnessprogram.blog.hu/api/trackback/id/tr625121651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása